19 Nisan 2015 Pazar

Sarmaşık çorbası nasıl yapılır?












 Sarmaşıkları doğadan toplama şansına sahibim.
Yabani ağaçların,çalıların aralarında aramak bulmak inanılmaz keyif verir.Dikenlerin ellere dolanması çizmesi bile toplama anında hissedilmez.Eve varıpta tatlı tatlı sızlamaya başlayınca farkedilir bu ince çizikler.Dağın verdiği ganimet öyle lezzetli ve değerlidir ki bu acı hiç önemsenmez.. Bir tane bir tane daha diyerek..Dere yataklarında böğürtlenlerin aralarında sürünerek,arada bir kayarak düşerek..Eee... zevkler renkler meselesi..Yorulunca da oturur hemen  o anda tepemde ki çiçekli dallar da öten bülbülün şarkısını dinlemeyide hiç ihmal etmem.Bahar geldiğin de neredeyse her gün pişiririm.Hava almak veya gezinmek için ama illaki sarmaşığı toplayıp yemek zevki için evde ki herkes bir ara kaybolur.Bir saat sonra ise elinde  sarmaşık demeti ile döner.

         Malzemeler:
        Bir demet sarmaşık
        Biraz sıvı yağ
        tuz
        Su
        Üç çorba kaşığı un
        2 adet yumurta
        Limon

        Yapılışı:
       Pişirme anına kadar sarmaşıkları derin bir kab da suda bekletirim.Pişirme için sudan çıkardığım sarmaşıkları saplarından tutarak yıkarım.Daha sonra  bir tepsiye yerleştiririm.
         Sarmaşıkları beşer onar misali sol elim de toplarım.Daha sonra çıtır yerlerin den tek tek kopartırım.Bir iki deneme ile taze yerin bittiği yeri kolaylıkla anlarsınız.
         Ben sol elimde tutarken sağ elimle tahmini taze yerinden çıt çıt sağ elime alırım.Daha sonra bir bıçak la minik minik bir kaba ya da doğrudan yağ konan tencereye doğrarım.
           Kısık ateşte ara sıra karıştırarak soldururum.Kavurma işlemi sırasın da acımsı nefis kokusu yayılır.Bu kavurma işlemi sarmaşığın acımsı tadını alır.Yine tecrübe ile solma işlemini bitiririm.Rengi biraz dönmüş ,solmuş ama halen diridir.
            Bu an da iki üç çorba kaş ığı un eklerim.İşte benim püf noktam da eklediğim un oluyor....... Katılan un acılığı daha da azaltıyor.Ayrıca çorbaya dolgun ve doygun bir tat katıyor.Un miktarı arzu edilen yoğunluğa göre ayarlanabilir.Tarhana çorbası kıvamını seviyorum.Bu yüzden üç   dört kaşığa kadar un kattığım oluyor.Bazen sarmaşık az veya yumurta tek oluyor. Buna görede un miktarını değiştirebilirim.Unu da bir kaç defa çırpma teli yardımı ile karıştırırım.Topaklanmayı önlemek için soğuk su eklerim.


              Kısık ateşte arada tel yardımı ile karıştırarak kaynamaya bırakırım. Taşmaması için kapağını kapatmam.Tahmini beş dakika kaynatmak yetiyor.Üzerinin az kaymak tutması pişme işareti dir diyebilirim.Akşam sizin için özellikle bunu izledim ve görüntüledim.
                Beri yanda terbiye için yumurta ve limonu hazırlarım.İki yumurta ve yarım limon benim tercihim.Yumurtaları çırpıp limon ekleyip kaynayan sarmaşık çorbasına usulca eklerim.
      Ayrıca bir konuya değinmek istiyorum.Altta yayınladığım son fotoğrafda tilkimen dediğimiz ayrı bir sarmaşık türü görüntüledim.Marketlerde ki kuşkonmaz bitkisinin doğa da bulunan halidir.Tilkimen  tat olarak sarmaşık gibi acı değildir.Bu yüz den yumurtalı  kavurma için idealdir. İki cinside her pişirme de kullanırım.İlk tatdığım da bunu niye yerler dediğimi hatırlıyorum.Şimdi ise her bahar geldiğin de doğa bitti diyene kadar topluyor ve pişiriyorum.Ev halkı da her gün pişmesine hiç itiraz etmezler.
   Folluk dan aldığım taze yumurta ile yapılınca da harika oluyor doğrusu..
   Denemenizi tavsiye ediyor şimdiden  afiyet olsun diyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder