4 Ağustos 2023 Cuma

Bilin Bakalım Kime Sesleniyorum

 



                             Sabah yukarda ki videoyu paylaştığım da gelen cevaplar keçi ve inek di.
                          Cevap az sonra dedim ama sonra bu kadar fotoğraf ve ne yaptığımı kime seslendiğimi daha deteylı anlatmaya karar verdim.Hava sıcak dışarıda ki işlere çıkamıyorum.Blog ve yazmak bana iyi geliyor biliyorum ve hep öteliyorum.Kendime bir ödül vermek istedim.Belki siz de merak etmiş değişik bir şey izlemiş olursunuz.
                          Geçen hafta armutlar oldu ve toplamak için  bahçeye inince kırılmış dalları gördüm ve  domuz geldini anladım.Tel kıyılarını sürekli kontrol etmek gerekiyor.Köpekler önce kendilerine göre bir oyuk açıyor. Sonra tüm sınırı gezen domuzlar bu oyukları genişletip içeri giriyor.
                          Bir sayfada okumuşdum araba dış lastiğini itemiyormuş.Bir iki yıldır uyguluyorum aslın da.Tahmin ettiğim yere gidince büyütülmüş deliği gördüm ve bir teker yerleştirip güzelce bağladım.
                
Biri çöp bidonuna ölü bir tavuk atmış.Ne yapacağımı bilemedim ve hay huy için de unuttum.Ertesi gün tavuklara bakmak için inince hatırlayınca içime bir sıkıntı girdi.Hiç bir canlı bunu haketmiyor dedim.Dedim de ..Hava çok sıcak,birazdan çöp kamyonu gelicek.Bidon çok derin inasıl alacağım tavuğu..Nereye gömeceğim..Toprak çok kuru..Çapayı en son armutların orada görmüşdüm..Of ! dedim..Tekrar bahçeye döndüm.Aşağı doğru inmeye başladım..Çapayı buldum ama taze kırılmış armut dallarını görünce bunaldım..Ben tavuğu gömerken çöp kamyonu geldi selamlaşdık.Sanırım elimde çapayla görünce bağda çalıştığımı sandılar..Bu sıcak da ne yapıyor bu kadın demişlerdir.Onlara bu kokmuş hatta kurtlanmış tavuğu göstermedğim için ayrıca memnum oldum..Kıyıyı kontrol ettim ve daha önce tamir ettiğim yer sağlam ve başka bir oyuk yokdu.Sıcak çarpmaya başlayınca eve döndüm ve akşam serinliğin de alt bölüme inmeye karar verdim.Başka işler girince biraz gecikdim.Akşamın alacasında dere bölümüne inmek ürküttü doğrusu.Koyu gölgeleri hayaranlıkla izledim.İş büyük belli.İyice aşagıda bahçenin son sınırına inen patika bile bozulmuş.Kırılan dallara ve açtıkları patikalara bakınca sürü geldiğini varsaydım.Oturduğum yerden hem bu güzelim dağları izliyor hem de kendi kendime inme inemem zaten diye diyerek söyleniyordum..Tırsdım mı..Elbette tırsdım..Koca hayvan beni tehdit olarak görürse..Etrafım daki incir ağaçlarına bakdım hangisine tırmabilirim acaba..Yok yok  olmaz..Bu gecede kalsın..Yanım da getirdiğim araba tekerini aşağı dollu yuvarladım..Tömberlene tömberlene gitti kendi etrafında bir iki döndü ve durdu.İyice belledim yerini sabah kolay bulmak için.
ne sıcak bir güne başlayacağımı tahmin edince bu sefer sabahın seherin de dere yine beni ürküttü.Biriki taş atıp yine seslendim..Bakdım tıs yok..Akşam köpeklerde sarmadı zaten. Yukarıda ki bağlara yüklendiler..Kendime aşağı inebileceğim yeni yerler keşfederek ve yeni oyukları tespit ederek zaman kazandırdığımı farkettim.Ağaçlara asdığım sirke şişeleri sallanıyor yapraklara değip sesler çıkarınca ürkdüm..Mecbur indim aşağı ve öylece bakdım kaldım.Bu lastikleri dizeli iki sene olmuşdur..Hepsi yerlerinden oynamış..Bağladığım ipler eskiyince kopmuş..Bırak oyuğu dehliz açmışlar..Otların içine yatak bile yapmışlar..
           Yanım da getirdiğim malzemeyi sırt çantamdan çıkardım..İşe koyuldum bu sefer de böcekler etrafım da vızıldamaya başladı..Çantadan lavanta yağını çıkarıp biraz gömleğime sürdüm..Bir yandan tamir ediyor bir yandan derenin içinden beni izleyen gözleri arıyorum..                                                                                                                                      Sonun da telaşlı bir şekilde bitirdim.Lastikleri dizdim biribirine ve tellere iyice bağladım..Umarım bir müddet rahat ederim.Yukarı tırmanırken lavanta yağı ve sirke karışımı dolu şişeleri etrafa asdım.Domuzlar da börtü böcek gibi lavanta kokudunu sevmiyormuş..Bakalım göreceğiz.
                                                                       Olgunlaşmaya başlayan Bardacık incirleride kontrol ettim.Sıcak ve yorgunluk birleşince eve doğru çıkmaya başladım ve yere dökülen armutların arasın da ki kaplumbağayı görünce sevindim içime bir zenginlik hissi doldu..Benim bahçemin kaplumbağasını sevdim..Elbette domuzlrı da seviyorum yemelerini de bir sözüm yok ama dalları kırmasalar..Armutlarımın da canı var ve benim ki de acıyor onları yerler de görünce..





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder