26 Ağustos 2015 Çarşamba

Siz hiç yılan avcısı tavuk gördünüz mü?

Tavuğum yılanı yutarken


                                Yaşam dostları her günüme yeni  bir şey katıyor.
                                Tavuklarımı öğleden sonraları salarım bahçeye..Çünkü kümeste yumurtlamalarını isterim.Çiftliğin diğer işleri ile uğraşırken kulağımın birazı hep avluda dır.Gıd gıd gıdaaak... yumurtam sıcak nağmelerinin bitmesini beklerim. Erken salarsam oraya buraya yumurtladıkları oluyor.
                                Köpekler den biri yumurtaya çok düşkün.Taze çiğ yumurta sesini açıyor daha iyi havlıyormuş.Vallahi onun yalancısıyım..Benden önce bulursa hiç affetmiyor yalamadan yutuyor..Ama hatırlıyorum çocukluğum da ses kısıklığı yaşamışdım.Annem sabahları tavuğun altından aldığı sıcak yumurtayı çiğ çiğ yuttururdu bana..
                                Yaz mevsiminde bahçenin her yerinde gezinmelerine izin vermiyorum.Çünkü büyük bir alana sebze dikiyoruz .Tavuklar da sebzeleri talan ediyor.Her bir salatayı,acuru didikleyip bırakıyorlar..Bahçe toplamaya indiğim de bakıyorum her şey kekilik..
                                (Aaaa ne bu) dedim ve uyduruk   kapılar yaptım avluyla sebze bahçesini ayıran yerlere.Bir iki tanesi çok uyanık.O küçücük kafadan nasıl bu zeka çıkıyor doğrusu şaşıyorum.
                                Ben kümesi açıp sık kullandığım ara kapıya döndüğümde  bir baktım bu yaramaz benden önce sebze bahçesine dalmış.
                               (Şşşşttt ne yapıyorsun) dememle bir başladı koşmaya.. 
                              ( Aman o da ne) deyip ben de ters yöne ağaca astığım çantam daki telefona doğru bir koşu tutturdum..Tam o sıra da ana kapıya doğru bir arabanın yanaştığını da gördüm.Kim acaba diye şöyle bir bakıp koşturdum tavuğa doğru.Bunu kaçıramam doğrusu..
                               Hepsini de yutacak değil ya..Yere çarpacak parçalayacak sanıyorum..O sırada bir tavuk daha geçmiş yasak bölgeyi..Hem onu hem beni görünce hızlı hızlı koşmaya başladı avcı.Yılan da yarısı içerde yarısı dışarıda   gagasından sallanıyor...Üçümüz de bir telaş sormayın.Bir yandan fotoğraf çekiyorum bir yandan arabasını park edip avluya gelip bana seslenen kişiye  (efendim,buradayım) yanıtını veriyorum.
                               (Beş dakika sizi göreyim) diyor .(Geliyorum) diyerek cevap verirken bir yandan da video çekiyorum.
                               Tavuk seslerden  ve iki  taraftan gelenlerden iyice rahatsız oldu.Yedirmediniz rahat rahat dedi sanırım..Yalanım olmasın 50 cm vardı ince yılan..Gözlerimin önün de löp löp löp yuttu..İnanamadım doğrusu..
                               Sonra bir tasa aldı beni.. Bu tavuk yarına sağ çıkar mı,çıktı diyelim o yumurta yenir mi?Bilmeden yedik diyelim bize bir şey olur mu?

                             
                                   
                                        Tavuğumun kıskançlıkla yılanı yutuşu..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder