23 Nisan 2020 Perşembe

Imagine

Kanada Musée İnternational d’Art  Naïf 

Sonsuz Aşk-Tuval,yağlı boya-

                                                   Dünya genelinde Naif tarzda resim yapan 34 kadın sanatçıya davet yollanmış böylece ülkemden seçilen 4 sanatçıdan biri olmanın mutluluğunu yaşamışdım.
                                             Verilen konu ise bir çok yönden ünlü Imagine şarkısıydı.Genelde bilindiği üzere bu güzel şarkı Yoko Ono ve John Lennon'a aittir.
                                             Sanatçılara bu şarkıyı dinleyerek Dünya barışına katkıda bulunabilecekleri bir eser üretmeleri istenmişdi.
                                              İnternette araştırma yaparken şarkının özelliğinin bir çok şeyden kaynaklandığını farkettim.Ünlü çiftin yaşam felsefesi,müziğin onlarda yarattığı değişim benim içinde aydınlatıcı ve bilgilendirici oldu.John Lennon pop tarzı müzik yaparken Yoko Ono müzikde kullanılan popüler frekansın insanlara zarar verdiğini anlatır.Daha sonraları oluşan kendi felsefeleri doğrultusunda 432 hz barış ve sevgi frekansı üzerine yarattıkları bu muhteşem eser halen seviliyor ve doğal olarak da sevilmeye devam edecek.
                                              Eserimin öyküsünü talep üzerine o zaman yazıp yolladım.Aslında öykü tuval üzerinde zaten okunuyor.






                           Şimdi yapım aşamalarıyla birlikde duygu ve düşüncelerimin tuvale yansımasını paylaşacağım.Ayrı bir sayfada resimleri daha detaylı paylaşdım.
Eserimde John Lennon’u Anka Kuşu üzerinde hayal ettim.Sanatçının şarkısı ile boyutlar arası mesaj vermeye devam ettiğini düşünüyorum.


                                 Yoko Ono ise beni her zaman etkileyen bir çok şifası bulunan badem ağacı dalında Anadolu kaplanı önünde ona felsefelerinin sembolü beyaz mendili sallıyor . Başında ki bant barış dolu halkımın adı ile anılan turkuaz rengindedir.
                                Anadolu kaplanı Türk hat sanatından esinlenerek (koşulsuz sevgi) yazısını taşıyor.Çünki koşulsuz sevginin yeryüzüne barışı getireceğine inanıyorum.
                              Resimin sol alt bölümünde oturan insanlar halen yeryüzünde hakim ulusları simgeliyor . Onların biraz oturup dinlenmelerini istedim.Sofralarını geleneksel Türk ve kadim Doğu sanatlarından esinlenerek resmettim.
                            Önlerinde dans eden iki çocuk yaşadığım Ege yöresinin dürüst kahraman efelerini temsil ediyor.
                             Arkalarında ki melek küresel güçlere şifa bulacakları şerbeti getiriyor.
                            Dans eden gurup ise: Çoğunlukla esmer tenli kadim halkları temsil ediyor.Onlara kendi halkımın ünlü tasavvuf önderi Mevlana  ve Şems önderlik ediyor .
                           Müzisyenler ise Türk saz gurubudur .Onlara çalmakta oldukları Imagine şarkısında Natalie Stutzman  Şeflik ediyor.Bu dünya çapında ki değerli sanatçı yı eserlerimi  üretirken dinlemeyi severim.
                          Sol altta ise kadın çoban dişi enerjinin gücünü temsil ediyor.O ,on iki adet olan sürüsünü yıkanıp arınması için dereye indiriyor.
                          En alttaki su periside kuşların getirdiği bayrakları arınması için suya bırakıyor.Elinde  ülkemin bayrağı ve kuşun getirdiği Kanada bayrağını ise öne çıkardım.
                         Böylece Koşulsuz sevgi ve resmin adını verdiğim yaradılışa duyulan sonsuz aşkın insanlığa barışı getireceğini hayal ettim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder