28 Eylül 2014 Pazar

Orkman Mucizesi







Dünya bazen çok küçük olabiliyor.İnternete bağlanalı iki yıl oldu.Resim yapalı 32 yıl..Önce Facebook sayfalarım da eserlerimi yayınladım.Daha sonra Sayın Jacques Dupont'un yöneticisi olduğu Kanada Naif  Müze sayfasına görüntü yollamış dım.Tanışıklığımız da böyle başladı.Güzel iltifatlarıyla hep mutlu oldum.Hele morun kraliçesi demesine bayıldım.Aylar öncesin den Türkiye ye geleceklerini ve beni ziyaret etmek istediklerini yazmışlar dı.Resmini yaptığım Orkman Kavağının ve çeşmesinin fotoğraflarını da yayınlamış dım.Çok beğenmiş görmek istiyorlar dı.Her şeyin çok güzel olması için elimiz den geleni yaptık.
Orkman Kavağı'nın kucaklayan görüntüsü


Orkman Kavağı adlı tablom
Yardımcım Hanife ile şehire inip onları aldık.Hanife'yle önce onların bağa uğradık.Küçük kızını ve öğle yemeğini babasına bırakdık.şalvarı çıkarıp bir pantolon giyseydim keşke demiş di.Bir kez daha kıyafetin değil kişiliğin önemli olduğunu anladık.Yazıp bıraktıkları kartta da ayrıca Hanife'ye teşekkür etmişler.Yabancı  dilim de araba ehliyetim yok ama,canım kızım her an telefonun öbür ucun da.O profesyonel turizm rehberi..Onları Kanada dan bizi dağdan buluştur du sağolsun.Gelip rehberlik yapmayı teklif ettiğin de Jacques Dupont' biz annen le kalp diliy le anlaşırız'demiş.Öyle olduğu zamanlar da oldu.Hanife'den daha önce ki bir yazım da söz etmiştim.Farklı bir kadın.Misafirlerimiz Köye geleceklerini biliyorlardı.Ama dağ köyü olduğunu bilmiyorlarmış.Döne döne çıkmaya başladık.İnanılmaz bir zerafetle kullandığı arabasıyla hepimizi eve getir di.Hanife'ye ralliye katılabileceğini söyleyerek bizi güldürdüler.Bunu nasıl söylediler ve biz nasıl anladık meçhul.Kalp dili olsa gerek..Yazışmalar da Sevgili Ümmühan Kazanç Eker hep yardım etti.Kendisi daha önceleri aldığı resimlerim ile de beni onurlandırmış dı.Orkman Çeşmesini ziyarete gittiğimiz de  Misafirlerime Ümmühan Pınarı na konu olan yeri de gösterdim.
Ümmühan Eker Kazanç Koleksiyonu
50x60-Tuval yağlı boya
Orkman muhteşemdir.Güzel enerjisi ve kucaklayan görüntüsüyle sardı sarmaladı bizi..Uzunca bir müddet birer köşeye çekilip kendi dünyalarımıza daldık.Linda çok fantastik ve mistik olduğunu söyledi.Sanırım yaptığım resimi de daha iyi anladı
Daha sonra köy sokaklarında gezdik.Cuma olduğu için cıvıl cıvıl her yer.Onları köy kahvesine götürüp çay ikram ettim.Şöyle bir bakıp hiç kadın yok sizin için problem olmasın dediler.I'm not Kavacık, not a problem dedim.Nasıl olduysa söyleyiverdim.Şaşkınlıkla bana baktılar.Ben de çok şaşırdım.İlahi bir güç mü dili mi çöz dü ne? Yanımıza gelen Kavacık lı genç beyler le ve okul dan dönen resim dersi verdiğim çocuklarla da hoşça sohbet ettik.
Linda ve Jacques Orkman Çeşmesin de

Orkman Çeşmesi

Linda  fantastik düşlerde
Linda,Hanife ve Jacques

Kavacık'lı resim öğrencilerim  ve JacquesDupont ile


Linda ve Jacques Ümmühan Pınarı önünde

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder