7 Mart 2015 Cumartesi

Kedi sevgisi


           
Güzeller güzeli Minnoş

 Ot yığınları arasından gelen ince sesleri ilk kim duydu?Kedimi doğurdu acaba,fare olmasın?Aman
ha..!Keçinin ekmeğini doğrarken gördüm..Buralarda dolaşan kızıl kedi,vahşi,elletmez yanaşmaz..Köpeklere kafa tutar..Karnını doyurur giderdi.O doğurmuş.
Vahşi kedi

Bir sevinç kapladı içimi.Ot yığınlarının en üstüne doğurmuş,çıkıp bakamıyorum.Nice sonra minik suratlar göründü.Masum ürkek.Beni görünce otların arasına dalıp kaçmalar.
Vahşi minik kediler


İlahi bir düzenin var olduğunu bilirim.Bu kediler boşuna gelmedi..Yılan,çıyan,fare de sebep ama  en çok son yıllarda yaşadıklarımız.Ölümler ardarda geldi..Dedikleri  gibi sıralı ölüm de değildi.Kediler enerjileriyle hayatımıza şifa verdiler.Avlu da köpek çok.Hepsinin de maşallahı var.Anaları yavruları uzun zaman çıkarmadı.
Avlunun koca köpekleri


Bazen damda odunların arasında gezdiklerini görüyordum.Telaşlı minik adımlar  bir şeylerin arkasına saklanıp merakla bana bakıyorlardı.Anaları birgün damın arka kapısından güneşe çıkarmış.Tam da merdivenlerden inmek üzereydim.Oturdum kaldım basamak da..Güneş de oradan oraya atlamalar zıplamalar..Böyle hareket,böyle oyun daha önce görmedim.Neredeyse nefesimi tutarak izledim.İçim de duyduğum ferahlığa şükür ettim..
Minik kediler oyunda


Onlara ayrı yemek tabağı yapıp otların üstüne bırakmaya başladım.Yerlerken parmağımın ucuyla dokunduğum da öyle bir zıplayıp kaçıyorlardı ki..Çok gülüyordum hallerine.Anaları insandan uzak demiş besbelli..O şapırtıları izlemek çok iyi geliyordu.
Vahşi kedi ve yavrular yemek yerken


Yavrular kendi başlarına avluya çıkmaya başlayınca köpeklerde peşlerine düştü tabii..Yapma etme anlamıyorlar..Anaları  baktı başlarına bir şey gelecek alıp götürmüş yavruları.Damda oturdum kaldım.Keçim Çiçek hanımın tesellisi bile yetmedi.
Keçim


Eşim beni ağlarken görünce (aman tasa etme acıkınca gelirler)demiş idi.Gelmediler..Ta!ki ilk yağmura kadar...Sabah dama girdiğimde minik Minnoş bir söylenme bir şikayet..Miyav da miyav..Nasıl konuşmak anlatılmaz.Dolanıyor etrafımda ..Sanki ben gidin dedim.Nasıl acıkdığını,ıslandığını,perperişan olduğunu anlattı da anlattı.Ellerim dolandı vallahi.Yedi yedi gitti.
Minnoş kardeşlerini almaya gidiyor




Arkasından üzgün bakakaldım.Hem gidiyor hem bağırıp çağırıyor.. Gelin gelin,yemek var,dam temiz diyor du sanırım..Diğerleri de koca incir ağacının dibinde  imiş.Anasını kardeşlerini aldı geldi.Gel zaman git zaman köpekler de alıştı.Ağaç tepelerinde geze geze kendilerini kabul ettirdiler.Minnoş,Narin,Pompuş..





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder